ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

دین داری و آزادگی

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 46  ؛  اول آذر ماه  1393




در تاریخ اسلام فراز و نشیب های بسیاری رخ داده است. نقطه ی عطف تاریخ اسلام دهم محرم سال 63 هجری قمری است که شهادت مظلومانه ی امام حسین علیه السلام  و 72 تن از یاران با وفایش رخ داد.


با آن که به زعم مخالفین و معاندین ، این پایان ماجرای حکومت اسلامی علویان بوده است ، عاشورا مبدا حرکت های بزرگ اسلامی شد که اولین آن ها ، قیام مختار ثقفی و آخرین آن در عصر حاضر ، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را می توان سراغ گرفت. در گوشه ای کوتاه از سخنان بنیان گذار انقلاب اسلامی جمله ای کلیدی می درخشد " محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است. "


محرم و صفر فرصت دوباره اندیشیدن به ریشه های اساسی اسلام و حرکت هوشمندانه ی حسین ابن علی علیه السلام و دعوت به خوبی و پاکی ها و انزجار از بدی و پلشتی ها ست. مهمترین درس امام حسین در این حرکت ماندگار تاریخی ، آزادی و آزادگی است ، جائی که به همه نهیب می زند ؛ اگر دین ندارید لااقل آزادمرد باشید.


گمشده ی امروز و دیروز انسان ها ، آزادگی و آزادی است. چه بسا دین داران متظاهری که برای جیفه ی دنیا ، شرف خویش را نیز به مزایده گذارده اند. آن گاه است که اشاره ی معنا دار ؛ اگر دین ندارید... ، به دینداران منفعت طلب هشداری موثر و کارآمد ، در تاریخ به یادگار می گذارد.


وجدان های آگاه هیچ وقت در تشخیص تظاهر و منفعت طلبی اشتباه نکرده اند . عوام فریبی ها کاملا به چشم می آید و دل آزار است. اجتماع بزرگ عاشورائیان شهرستان رامسر و اقصی نقاط ایران و جهان ، فرصتی است که ؛ آن هائی که دین دارند و آن هائی که دین ندارند ، یاد بگیرند آزاده باشند و حرف و تصمیمی را به جامعه تحویل دهند که در خلوت خود و خدای خویش ، مدیون کسی نباشند.


توصیه ی سخنوران ، مداحان  رعایت عدل ، انصاف و کار بر اساس وجدان باشد و حضار در مجلس وعظ اربعین فقط یک نکته را اگر به جان و دل بپذیرند برای اصلاح امور کافی خواهد بود: آزاده باشند و برای حفظ موقعیت ، دین خود را ارزان نفروشند.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
علی وحیدی چهارشنبه 28 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 11:22 ب.ظ http://www.pelleh-pelleh.blogfa.com

سلام و درود

سلام
دوصد درود و بدرود
پاینده باشی

محمد ولی تکاسی دوشنبه 3 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 09:33 ب.ظ http://http:\\mw1.blogfa.com

با عرض سلام و خسته نباشید
ضمن عرض تسلیت به دلیل فوت مرحومه حلاجیان در اتفاق ناگهانی سقو در کانال در بارندگی شدید امروز نشریه ساحل دریا را ای میل فرمایید.
با تشکر

سلام
ممنون
چشم حتما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد