ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

چند درس از امام مهربانی ها

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 42  ؛ 15 شهریور ماه  1393



در ذهن ایرانیان میهمان دوست ، اگر هیچ خاطره ای از امام مهربانی ها ، پیشوای هشتم شیعیان ،  به یادگار نمانده باشد ، ضمانت آهوی زخم دیده ، خاطره ای است که از کرامت امام رضا علیه السلام ، نقل همه ی محافل و مجاس است. این حکایت سینه به سینه و نسل به نسل روایت شده است و از نسل آهوان ضمانت شده ، اینک خاک خراسان کم ندارد !!


درس بزرگی که ثامن الحجج به همه ی انسان ها داده است ، رعایت حقوق همه ی موجودات است. خواه این موجود انسان باشد یا حتی حیوانی چون آهو.


گم شده ی امروز نسل حاضر،  فراموشی مهربانی و رافت است. آن قدر در " خود " غرق شده است که " خدا " در بوته ی فراموشی قرار گرفته است و آن قدر " بی خود " شده ایم که زحمات بزرگان ، والدین ، بستگان و دوستان دیده نمی شوند و دیگر حواسمان به همسایگان همجوار و دیوار به دیوار نیست.


تلاش برای رشد و توسعه ی دنیائی ، در عین بی توجهی به ذخارف دنیا ، درس بزگ دیگری است که علی فرزند موسی کاظم علیهم السلام  ، در اوج قدرت زمامداری اش به همه نشان داد. شعاری که ریشه اش در آموزه های جد بزرگوارش علی علیه السلام آشکارا فریاد شده است : " در اوج قدرت ، انسان باش " و به زبانی عتاب آلود تر امام حسین علیه السلام در روز عاشورا بر زبان مبارک جاری کرد : که " اگر دین ندارید ، لاقل آزاد مرد باشید "


اگر از میان خیل خصیصه های الهی امام رضا علیه السلام ، مهربانی ، تلاش برای توسعه ، بی توجهی به دنیا ، انسان بودن و آزادمرد بودن را همه پیشه ی خود کنند ؛ دیگر از نابرابری ، ظلم ، تعدی و تجاوز به حقوق دیگران ، اثری نخواهد ماند و آن گاست که همه می توانند ضامن آهوی دربند و رنج دیده باشند و آهوان نیز می دانند که در پس این ضمانت ، بازگشت مجددشان ، آزادی را برایآن ها به ارمغان خواهد آورد.

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
عبداله دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 09:43 ب.ظ

با سلام
لطفا نظر خودتان را راجع به این نظر بنده ابراز فرمایید که آیا نظر درستی هست یا خیر .
نظر من این است که :
اگر به معاد ایمان ندارید لا اقل به قضاوت تاریخ ایمان داشته باشید .

سلام
نظرتان محترم و قابل بحث است.

قضاوت تاریخ گاهی مغرضانه ، گاهی طرفدارانه ، گاهی...

اما به مکافات این جهانی هر موضوعی ، بشود قضاوت تاریخ گفت. بحث کمی قابل تامل تر می شود.

اما فقدان ایمان به معاد ، کلیت بحث را تحت شعاع قرار می دهد. وقتی شخصی اعتقاد به معاد نداشته باشد آن گاه هر کاری برایش مباح است...

عبداله چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 01:05 ب.ظ

با تشکر از جواب بسیار ارزنده جنابعالی.

سلام
ان شا الله مفید بوده باشد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد