ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

عظمت باز یافته

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 41  ؛ اول شهریور ماه  1393




از سال 1310 که رامسر با ساخت هتل و بلوار کازینو ( معلم فعلی ) از بافت سنتی خارج شد و با ساخت ویلاهای چهارصد دستگاه ، لیدو و شهرک های دیگر ، وارد فضای گردشگری گردید تا امروز نامش پر آوازه بوده است. فراز و فرود میزان گردشگر با وقایعی چون انقلاب ، جنگ ، مشکلات اقتصادی و پس از آن ، از شهرت رامسر نکاست.


ضمن قدر دانی از زحمات همه ی مسوولین زحمت کش ، انتصاب سید جلیل مرتضوی به عنوان امام جمعه و تلاش های قابل ستایش او و روی کار آمدن  دولت یازدهم و سیاست های اعتدال گرانه اش و انتصاب حسین شعبان سروری به عنوان فرماندار رامسر ، رویکردی نوین در مدیریت شهری شکل گرفت. رونق بیش از پیش برگزاری جشنواره های مختلف از جمله گل گاوزبان ، بهار نارنج و برگزاری مسابقات محلی اسب سواری ، والیبال و کشتی  ؛ زنده شدن پر رنگ تر آئین های سنتی تیرماه سینزه ، مسجد ِگل کار و آمادگی برای برگزاری همایش های ملی و بین المللی از یک سو و برگزاری مراسم مذهبی و ملی  قوی و در خور تحسین مانند یادواره ی شهید حسین خلعتبری ، شهدای دالخانی ، شهدای رامسر ، نماز عید فطر ، نماز عید قربان ، شب های قدر از دیگر سو ؛ همه و همه از بازگشت به عظمت پیشین رامسر خبر می دهد. 


آمادگی بیش از پیش برای برگزاری چنین همایش های بزگ  و اندیشه برای احداث و تکمیل زیر ساخت های مورد لزوم آن ؛ ساخت سالن ها و تالارهای مدرن با پیش بینی تجهیزات مورد نیاز سرمایش ، گرمایش ، صوت ، نور ، تصویربرداری و ادوات دسترسی آسان و پر سرعت اینترنت ؛ پیش بینی و صدور مجوز ساخت و حمایت از مراکز مهمان پذیر و هتل در شان میهمانان حاضر در همایش ها ، نگاه ویژه به مراکز تفریحی و گردشگری از جمله مراکز آب درمانی ، ساحل و مراکز گرشگری ؛ نیاز امروز رامسر می باشد .


اگر قرار است به گفته ی فرماندار رامسر ، شهرستان مرکز همایش های ملی و بین المللی شود ؛ بدون افزایش زیرساخت های لازم ، امکان عملی برای آن حادث نخواهد شد. با امکانات موجود در شهرستان ، برگزاری همایش های ملی و بین المللی نه تنها منفعتی برای رامسر نخواهد داشت بلکه باعث دور شدن سازمان ها و وزارت خانه ها از رامسر خواهد شد.

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی چهارشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:23 ب.ظ

لطفاً پیشنهاد دهید که جشنواره کنس و کجیل این میوه های بومی در رامسر برگزار شود آقا مهدی !!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد