ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

امید در عمل به تدبیر

سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 40  ؛ پانزدهم مرداد ماه  1393


در تاریخ مدیریت نهادهای دولتی در زمان دولت نهم و دهم بدعتی نهاده شد که در آغاز برای مردم و مسوولین جای تعجب و نگرانی داشت. رفته رفته این اتفاقات عادی شد و اگر برای مدیری اتفاق نمی افتاد ، جای تعجب و شگفتی می شد. حذف ناگهانی و با یا بدون دلیل از سمت مدیریتی و بی احترامی به زحمات ارزشمند دوران مسوولیت آن مدیر ، کاری عادی به شمار آمد. اوج این اتفاق سنگالیزه شدن وزیر امور خارجه ی وقت بود .


امیدی که پس از انتخاب دولت یازدهم در جامعه جاری شده بود ، نوید حذف این گونه ناملایمات بود ، کما این که در کلان کشور آن اتفاقات تکرار نشد.


نکته ی حائز اهمیت این است که کاملا معتقد به باز بودن دست مدیر بالادستی جهت چینش زیردستان و همکاران بوده و این نوشتار اهرم فشاری برای عدم تغییرات دلخواه یک مدیرکل یا مدیر  نیست !! این مختصر قصد یاد آوری اخلاق اسلامی و انسانی را دارد. کمترین توقع از دولتمردان منتصب به دو خصیصه ی " تدبیر " و " امید " برانگیختن انگیزه ی عملی این شعارهاست.


تودیع و معارفه ی ناگهانی معاون فرماندار رامسر ،  دومین اتفاق از این دست است که در یک سال گذشته در شهرستان رامسر رخ نموده است ..


با همه ی انتقاداتی که نسبت به عملکرد معاون سابق فرماندار شهرستان رامسر وجود دارد ، نا دیدن زحمات و تلاش های شبانه روزی ایشان در  بیش از 30 سال خدمت ، به خصوص بخشداری بخش مرکزی و معاونت فرماندار شهرستان ، بی انصافی و دور از شان و شخصیت ایشان بوده است.


این که ایشان از مدتی قبل می دانستند باید برود ، پوشش مناسبی برای برگزاری یک مراسم تودیع ناگهانی و فوری نیست!! با آن که سیستم پیامکی فرمانداری شهرستان رامسر فعال است و برگزاری جلسه ی طبیعت گردی (  که در همان روز تودیع برگزار شد ) را چند روز قبل به اطلاع خیلی ها رسانده بود ، کمترین انتظار ، ارسال پیامک کوتاه این رخداد مدیریتی بوده است تا شاید کورسوی تقدیری ساده در دل مدیران باقی بماند و نیاید روزی که محاسبه کنند همه ی وقت خود را صرف امور شهرستان نمودند و از وقت همسر و خانواده ی خود در بسیاری اوقات کاستند ، اما در انتها ، غریبانه به کنج عزلت رانده شده اند.

 

 

   

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
کاوئی پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:41 ب.ظ http://khanehonar.ramsar@gmail.com

سلام. من در وبلاگم لینکی از وب شما رو قرار دادم. اگه امکانش هست شما هم این کار رو برام انجام بدید.
راههای تبلیغات در فضای مجازی با توجه به ظرفیت رامسر چیه؟
پیشاپیش ممنون از کمکتون

م.اولیائی.کاشمر یکشنبه 16 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:54 ب.ظ http://aleyasin-kashmar.blogfa.com

سلام و عرض ادب حضور شما برادر بزرگوارم...

دو روزی میهمان شهر زیبا و آسمانی و بهشتی شما بودم چرا که از نفس های پاک و ساده و بی آلایش مردم نجیب و اصیل آن دیار بوی بهشت را میشد استشمام کرد...

اما یک نکته تلخ که شاید به مزاق برخی عزیزان خوش نیاید حقیقتی تلخ که به یقین همه شما و مردم و مسئولین محترم آن دیار به آن رسیده اید... و اگر خواستید این بخش را حذف بفرمایید!

( منطقه زیبای ساحلی و منازل مسکونی و پلاژها و سایر اقامتگاهها... ظاهرا شامل نظارت و بازرسی و یا حداقل سرکشی سرزده و کنترل و مراقبت نیستند...

متاسفانه لایه های پنهان فسادی که تا پیش از این شاهد آن بوده ایم - و متاسفانه در همه شهرها هست - و سالهاست رو به آشکاری و رسوایی نهاده جلوه دیگری را از خود نشان داده است و آن حضور بیش از گذشته گردشگران عرب و کرد خارجی که نه به قصد زیارت آقا ثامن الحجج "ع"و گذر از این دیار بلکه به قصد خوشگذرانی های مفسده انگیز به این گوشه از میهن عزیز سفر میکنند...

شاهد مدعایم سخنان جوانی از اهالی منطقه ساحلی بود که به کنایه به ما که به قول خودش بچه مثبت بودیم گفت : هشت سال شهدا برای دفاع از ناموس ایرانی به جبهه ها رفتند و جان دادند اما اکنون آنها " و منظورش عراقیها بود " با پررویی و رسوایی تمام از ما طلب ... ! میکنند و اشاره اش به عنوان مثال به یک کرد اربیلی عراقی بود که گستاخانه درخواست نامربوط داشت و آن جوان بواسطه درگیری با او چند ساعتی را در بازداشت پلیس بوده که چرا با یک توریست!!!! برخورد مناسب نداشته است... )

احساس میکنم بچه های پاک و فرزندان اسمانی آن دیار زیادی گرفتار زن و زندگی و مشغله کاری شده اند که به کناری نشسته اند که امروز شاهد چنین مسائلی هستیم... تکرار میکنم متاسفانه نه در آن سامان بلکه در همه جا شاهدش هستیم ...

البته نگوییم این مسائل همیشه بوده و خواهد بود و قبح آن فرو ریخته است...
باید دوباره از نو شروع کرد باید فکری کرد و همتی و طرحی نو درانداخت ...
التماس دعا
بدرود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد