ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

رامسر و فرصت های ملی


سخن مدیر مسوول نشریه ی « ساحل دریا » شماره ی 37  ؛ اول تیرماه ماه  1393


شهرستان رامسر بر اساس پیشینه و جاذبه های گردشگری ، تفریحی ، اقامتی و ... همیشه مورد توجه نهادهای رسمی ، شرکت ها و سازمان ها بوده است.


مصداق های مشهور آن از ثبت کنوانسیون تالاب ها به نام رامسر تا مجامع پزشکی بزرگ و گردهم آئی های اثر گذاری که در هتل بزرگ و هتل قدیم رامسرو در اردوگاه های کشوری آن  برگزار می شود را می توان نام برد.


این همایش های ملی و بین المللی فقط در این مقطع خاص در رامسر  برگزار نمی شود ، بلکه جریان دامنه داری است که تا رامسر از زیبائی های طبیعی بهره می گیرد ، از آن متنعم خواهد شد.


آخرین نمود این گونه مراسم را می توان گردهمائی ائمه ی جمعه ، نمایندگان ولی فقیه و نمایندگان مجلس خبرگان در همایش منطقه ای  و همایش ملی طبیعت گردی را نام برد. آن چه در این مختصر بدان اشاره خواهد شد نام بردن از این همایش ها نیست ، بلکه تذکر و یاد آوری این نکته ی اساسی است که از هریک از این نشست ها می توان یک فرصت بزرگ برای رامسر اخذ نمود. اقدامی که با تذکر مکرر خصوصی به مسوولان بارها درخواست شده که مسوولان مطالبات خود را در قالب درخواست اداری و یا هماهنگی با رسانه ها و سازمان های مردم نهاد مطالبه کنند ؛ اما کمتر مورد توجه واقع شده است.


اگر مسوولان ادارات ، نهادها ، سازمان ها و حتی سازمان های مردم نهاد بتوانند از هریک از فرصت های پیش آمده ، امکانی برای رامسر فراهم کنند ، در آینده ی نه چندان دور ، رامسر مستغنی از امکانات خواهد شد. به عنوان مثال در گر هم آئی ائمه ی جمعه که با حضور حدود 500 تن از موثرین عرصه ی فرهنگ برگزار شد ، تلاش برای اخذ یک فرهنگسرای در خور از استاندار ، نماینده ی ولی فقیه در استان و یا رئیس ستاد اقامه ی نماز جمعه ی کشور ارایه می شد ،  بی تاثیر نبود و یا در همایش ملی طبیعت گردی نیز شهرداری های منطقه و سازمان های محیط زیست و جنگلبانی و ... مطالبات خود را منطقی و مستدل درخواست می نمودند.


آن چه مسلم است از این گونه نشست ها در آینده نیز برگزار خواهد شد و در هر همایشی با اشاره به عنوان و حاضران در آن می توان درخواست های مرتبط را مطرح نمود. رامسر شهر فرصت های بزرگ است و از مواهب آن باید بهره جست و از حضور تصمیم سازان و تصمیم گیران عرصه ی ملی و بین المللی باید بهره ی مناسب را اخذ نمود.

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
م.اولیائی.کاشمر جمعه 10 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:42 ب.ظ http://aleyasin-kashmar.blogfa.com

سلام و عرض ادب...

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات

بروزم با سلام بر غزّه

التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد