ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

وقتی همه چیز شفاف می شود.



سه سالی است که ساحل دریا در دستان مردم است و آن ها خشنود از خواندن مطالب و ما نیز خرسند از اطلاع رسانی هستیم.

 

اما نشریات وجه دیگری دارند که با وزارت مطبوع خود طرفند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی آن.

 

 

از ده سال مشقت باری که به دنبال مجوز انتشار نشریه بودم  به سادگی نمی توانم بگذرم و خاطرات فراموش نشدنی از پی گیری های بی فرجام آن همیشه در ذهنم باقی مانده است. در سه سال انتشار نشریه نیز همیشه می شنیدم ، یارانه ی مطبوعات می دهند ؛ اما هیچ گاه آن قدر برایم ملموس نبود که چگونه ؟

 

کار ارزشمندی که معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد دولت یازدهم کرد، کاری بود کارستان. این که نشریه ی پایتخت و استان محروم ، نشریه ی شمال و جنوب ، نشریه شرق و غرب نداریم. این که همه می دانند که نشریات استان محروم سیستان و بلوچستان و پایتخت یکی شده است و با تعیین پارامترها و الگوهای تعریف شده ی معاونت مطبوعاتی سهمشان از یارانه مشخص شده است.

 

کار ارزشمندی که شبهه زدائی کرده است و اینک کسی نگران نیست که فلان نشریه ی مدافع دولت و بهمان نشریه ی مخالف دولت سهمشان با توجه به الگوهای تعریف شده  ؛ مشخص است و تغییری نخواهد کرد. شمارگان انتشار ، تولید محتوای مطلوب و حذف کپی پیست ها از دنیای مجازی شاخص اعتبار شده است و این یعنی گامی به جلو.

 

اینک نه تنها همه ی نشریات بل که همه ی آحاد مردم می دانند که کدام نشریه به چه میزان یارانه دریافت نموده است. شفافیت در اطلاع رسانی و آگاه بودن مردم  و رسانه ها از میزان یارانه کمک بسزائی در بهبود کیفی و انتشار منظم تر نشریات خواهد کرد.

 

بی شک هر قانون و مصوبه ی جدیدی بلا اشکال نخواهد بود و با گذشت زمان و اجرائی شدن آن نواقص و کاستی های آن سر باز خواهند کرد و این وظیفه ی دستگاه های متولی است که نسبت به اصلاح قوانین و مقررات برای بهبود وضعیت اقدام نمایند.

 

وقتی می اندیشم و جوانب امر را می بینم ، می فهمم که همین درست است. این که سال ها عده ای بر معاونت مطبوعاتی استیلا داشته اند که هدفشان تحدید مطبوعات بود و امروز  بر تارک معاونت مطبوعاتی عزیزی تکیه زده است که از جنس خودمان است. از کار زیبای حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد باید صمیمانه قدر دان بود. همه می دانند که او از جنس رسانه است. رسانه را می شناسد و در وادی آن قدم و قلم زده است. کاستی ها ، نقاط ضعف و قدرتش را می شناسد و در تقویت و بهبود آن تلاش می کند. او دارای دکترای مدیریت استراتژیک است و نویسنده ی کتاب های روایت رویت ، روزنامه‌نگاری و روزنامه داری، مدیریت مطبوعاتی، دغدغه‌های امروز مطبوعات، نقطه، ناوبری وب ؛  وی نماینده مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات ، مدیرعامل همشهری ، مدیرمسئول جامجم ، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، عضو هیئت منصفه مطبوعات ، عضو هیئت مدیره انتشارات سروش، بنیاد اندیشه اسلامی ، خانه روزنامهنگاران جوان را در کارنامه ی سوابق خود دارد و می داند که نشریات کارآمد و موثر در جامعه چه نقش موثری دارند.

 

به طور طبیعی نیز عده ای از فقدان شفافیت ها سود می بردند و این کار معاونت مطبوعاتی را به صرف و صلاح خود نمی دانند و در یک اقدام طبیعی دست به مخالفت با این گونه شیوه ها می زنند.

 

انتظار این است که معاونت مطبوعاتی بدور از هرگونه اقدام تدافعی در تنظیم و تبیین اقدام خود بکوشد و با اصلاح نواقص و کاستی ها این اقدام حسنه را تداوم بخشد.

 

نشریه ی ساحل دریا به سبب اهمال برخی دوستان و نرسیدن برگه ی اعلام وصول نشریه به معاونت مطبوعاتی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نتوانست در مرحله ی اول دریافت کننده ی این یارانه باشد اما سازو کارهای تعریف شده در معاونت مطبوعاتی دلگرم کننده می باشد.

 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی وحیدی چهارشنبه 4 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:35 ب.ظ http://www.pelleh-pelleh.blogfa.com

آقا سلام ... وقتی پول رسید تا دیر نشده با بچه ها ناهار در خدمت ما باش !!! کاره دیگه یهو دیدی چند سال بعد به جرم رانت خواری دوازدهم و سیزدهم محاکمه شدید !!!

سلام دکتر
پولی که می دهند هزینه ی یک شماره ی نشریه نمی شه.
اما ناهار
همینجوری هم می تونیم خدمت دوستان باشیم.
اما رانت خواری
فکر نکنم دولت جدید ادعای پاکترین دولت تاریخ رو کرده باشه !
ببینیم آخر کار چی میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد