ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

تکریم شهدا کمتر از شهادت نیست.

هر از گاهی عطر خوش ایثارگری ها در کوچه های شهر می پیچد و بازگشت استخوان ، پلاک ، تکه لباسی که هنوز بوی مهر ، عشق و شهادت می دهد فضای شهرها را عطر آگین می کند و باز دوباره در اربعین دفن دو شهید گمنام در شهرستان رامسر ، مردم شهید پرور منطقه میزبان شهدای گمنام دیگری خواهند بود.


شنیده ها حاکی از برنامه ریزی برای دفن شهدای گمنام در آستانه ی شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در شهرستان رامسر و در باغ سی هکتاری ( روبروی هتل قدیم و بزرگ رامسر ) خبر می دهد.

هرچند پیشنهاد می شود ضمن احترام به پیشنهاد دهندگان مکان یاد شده ،  این شهدا به جای باغ سی هکتاری که در مواقع خاص گردشگر پذیری با ازدحام جمعیت مواجه می شود و ممکن است در آن ایام شهدا کمتر مورد توجه واقع شوند و ناخواسته مسبب بی احترامی به ایثارگری های قهرمانانه مدافعان حریم امنیت کشور شوند در ورودی مصلی جوادالائمه علیه السلام شهرستان رامسر دفن گردند .

 

با دفن شهدا در این مکان می توان با احداث یک بنای یادبود ویژه و با معماری اسلامی ایرانی به ایجاد یک فضای گردشگری معنوی دست زد و حتی برای میهمانان رسمی کشور و میهمانان خارجی ، مکانی برای احترام به ایثارگری ها فراهم کرد.

 

علاوه بر آن مصلی شهرستان علاوه بر حضور مومنین در روز جمعه ، میعادگاه مراسم مذهبی - ملی و رسمی کشور است و سمبل مقاومت و ایثار در گردهم آئی های روز قدس ، 13 آبان ، 22 بهمن و .... سایر برنامه های رسمی می تواند باشد.

 

شاید ایده ی عطر آگین کردن فضای معنوی جامعه با دفن شهدای گمنام در  فضای غیر مانوس باغ سی هکتاری به آمال و اهداف برگزار کنندگان این امر زیبا صدمه ی جبران ناپذیری وارد کند که میزان نفع آن خیلی کمتر از ضررهای معنوی آن باشد.مقام معظم رهبری در بیانی شیوا و کوتاه حق مطلب را ادا کرده اند « تکریم شهدا کمتر از شهادت نیست.» پس بر ماست که با نگاهی عمیق ، با نیت خیر باعث تکریم بیشتر شهدا گردیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
محسن اولیائی.کاشمر پنج‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:57 ب.ظ http://aleyasin-kashmar.blogfa.com

سلام جناب آقای مهندس حلاجیان...

به حسن اتفاق توفیق زیارت مجازی شما بعد از سالها حاصل شد...

بسیار خرسند شدم از همین مختصر دیدار...

امیدوارم در همه مراحل زندگی موفق باشید...

منتظر حضور شما عزیز

التماس دعا...

احمد مین باشی پنج‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 05:55 ب.ظ http://motherparadise.blogfa.com/

دردودل با دوشهید گمنام در اربعین خاکسپاری

سلام رزمنده های دیروز و پیداهای گمنام امروز ، امیدوارم این چهل روز از میزبانی مردم شهر رازی بوده باشید. مردم دوست دارند اینجا را منزل خودتان بدانید. اگر لایق باشیم ، ما را نیز پدر و مادر و برادر و خواهر خود بدانید. مردم این شهر از دوستانی که میهمانداری شما را بر عهده گرفتند نیز متشکرند و از شما ملکوتیان می خواهند که از شفاعت آنها دریغ نورزید.

البته شاید از بعضی سخنان نسنجیده و ناآگاهانه این روزهای عده ای قلیل آزرده شده باشید. ولی شما صبوران تاریخ از آنها درگذرید و به دل نگیرید چون به قول دوستی ، این روزها بازار خودفریبی و عوام فریبی گرم است و خاطرات جبهه را کسانی با آب و تاب روایت می کنند که نمی دانند "جبهه" چند بخش است!.
ناراحت نشوید که آن عده قلیل شما را چند تکه استخوان می دانند و حضور شما را مایه تعلم و افسردگی مردم . آنها اصلا مردم را نمی شناسند چه رسد به جایگاه رفیع شهدای گمنام. آنها فراموش کارند و یا خود را به فراموشی زده اند و یا همان نا اهلانی هستند که امام شهدا (ره) توصیه به مراقبت انقلاب از ورود آنها کرده بودند و متاسفانه از سر غفلت بر مسند تکیه زده اند.
آنها نمی دانند که همین استخوانها بودند که دست از همه چیز شسته و برای دفاع از حیثیت و شرف و ناموس این مملکت برخواسته بودند. و اگر آنها نبودند سرنوشت این مملکت چیزی کمتر از سرنوشت این روزهای عراق و افغانستان و سوریه و مصر و پاکستان و... نبود. نمی دانند که شما خوبان بی ادعایی بودید که نام نشان خود را در گمنامی خلاصه کردید. آنها نمی دانند شما " بل احیا" هستید و" عند ربهم یرزقون" و شاهد و ناظر اعمال و رفتار و سکنات آنها.

لطفا ادامه مطلب را در وبلاک "قلم جوان" به مدیریت جناب حسین قاسمی و یا وبلاک "رامسر بهشت مادری" دنبال نمایید. و در صورتی که مطلب مورد وثوق بود در ومعرض دید همگان قراردهید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد