ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.
ساحل دریا

ساحل دریا

دیگر لازم نیست به ساحل دریا بروید؛ ما ساحل دریا رابه خانه هایتان می آوریم.

هتل سماموس ، رویای بزرگ رامسر

                                                          

 

 

 مقدمه :

در سال ۱۳۸۱ و در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی جمعی برای شرکت در سرمایه گذاری در بخش گردشگری وارد ایران شدند. محمد طالبی به نمایندگی از یک شرکت خانوادگی از منطقه ی ویزبادن آلمان یکی از این سرمایه گذاران بود که به رامسر آمد. 

با انجام مطالعاتی چهار ماهه و به هدایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منطقه ی سفید تمشک برای احداث هتلی مجلل ٬ انتخاب شد. پس از انجام مطالعات اولیه ی طراحی ٬ پروانه ی احداث هتلی با ۱۳ هزار متر مربع زیر بنا  ٬ در سال ۱۳۸۴  صادر شد. 

اما در سال ۸۴ ٬ و پس از انتخابات دوره ی نهم ریاست جمهوری ٬ با انتصاب یک رامسری در راس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ٬ طالبی به اجرای طرح خود امیدوار و طرح نهایی را با زیربنای ۳۲۰ هزار متر مربع ارایه کرد.  

اردیبهشت سال ۸۶ و همزمان با ولادت حضرت زینب سلام الله علیهارامسر میزبان میهمانانی بود که به مراسم کلنگ زنی احداث هتل سماموس قدم به سرزمین سبز و معطر به شکوفه های بهار نارنج ٬ آمده بودند و این آغاز ساخت هتل هفت ستاره ی سماموس بود. 

 

مراسم کلنگ زنی ، احداث هتل ۷ ستاره سماموس رامسر  «‌ اولین هتل 7 ستاره کشور » با حضور رئیس سازمان گردشگری اسفندیار رحیم مشائی برگزار شد .سرانجام این هتل در زمینی به مساحت 240 هزار متر مربع با زیربنایی با وسعت 120هزار متر در 60 طبقه و با 240 متر ارتفاع در روستای سفید تمشک شهرستان رامسر آماده ی ساخت شد.                   

                                                          

مدیر مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای سماموس "محمود طالبی" ویژگی های این هتل را بصورت زیر تشریح کرد : 

  - در این محوطه سه ساختمان بلند ساخته می‌شود که سازه اصلی هتل هفت ستاره سماموس ‌ برجی در 62 طبقه است

 - زمان ساخت این هتل را  7 سال و شامل 2 برج  که برج اصلی آن هزار واحد اقامتی را شامل می‌شود.  

- مساحت زیربنای اصلی هتل ۴ هکتار در ۱۰۰ طبقه ( ویژه نامه ی اطلاعات ۲۱ خرداد ۸۶ ) 

- مساحت اماکن جانبی ۱۸ هکتار 

- تعداد واحدهای اقامتی ۱۰۰۰ واحد از ۱۲۰ مترمربع تا ۱۲۰۰ متر مربع 

- دارای ۱۲ سالن همایش به ظرفیت ۱۰۰ نفر تا ۱۰۰۰ نفر 

 

وی در مصاحبه ای دیگرگفت: 

 این پروژه شش سال دوره ساخت دارد و یک سال دوره تجهیز که با صدور پروانه ساختمانی این شش سال آغاز می‌شود. وی درباره کوتاه کردن زمان احداث هتل اضافه کرد: بلند مرتبه بودن ابن برج و همچنین رانشی بودن مناطق شمالی نیازمند ساخت دیواره‌های حایل و کوبیدن شمع‌های 48 متری است تا زمین کاملا ایمن شود و نهایت سعی مان این است که شاید یک سال سریع‌تر از این برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری برسد اما تسریع بیش از آن لطمه به امنیت ساختمان خواهد زد.

-  ویژگی مهم این هتل 7 ستاره استفاده چند منظوره آن است این هتل قابلیت استفاده برای توریسم ورزشی و درمانی را دارد و از این بابت که می‌تواند افراد مهم سیاسی دنیا را در خود جای دهد دارای اهمیت است.
-  این هتل شامل دهکده گردشگری، پارکینگ طبقاتی در 10 طبقه که هر طبقه آن گنجایش 100 ماشین را دارد .  

البته طالبی در یک مصاحبه ی دیگر  پارکینگ طبقاتی هتل را  12 طبقه با ظرفیت هزار و 200 خودرو اعلام کرد.

-  امکانات ارتباطی هتل از طریق فیبرنوری است. 

-  این هتل 12 سالن همایش دارد که مجهز به هزار دستگاه ترجمه همزمان است و PATH هلیکوپتر آن از مقر سازمان ملل متحد الگوبرداری شده است
-   معماری این هتل برگرفته از عناصر معماری اسلامی، ایرانی از جمله زیگورات‌های چغازنبیل و شوش است و در طراحی گنبد آن نیز از مساجد اسلامی الگوبرداری شده است.
-  یکی از مهمترین ویژگی‌های این هتل  آکواریوم 8 طبقه آن است و از طبقه همکف تا هشتم هتل، آکواریومی از آبزیان دریای خزر تعبیه خواهد شد که از آب دریا تغذیه می‌کنند
.

-  دارای سیستم ترجمه همزمان 

-  امکانات تفریحی چون استخر دلفین ها ، دهکده سلامت و امکانات برگزاری کنفرانس های بین المللی شامل بخش پاویون و باندهای هلی کوپتر برای جلسات شخصیت‌های بین المللی است و در  فضایی با چشم‌انداز زیبا بین جنگل و کوه و همچنین دریا احداث می شود.
- هزینه بهره‌برداری کامل این هتل 100 میلیارد تومان  است .

قابل ذکر هست که سماموس ، با ارتفاعی بیش از 3600 متر بلندترین کوه ناحیه می باشد و در تمام فصول سال پوشیده از برف است و در امتداد دریا بر شهرهای رودسر, کلاچای, چابکسر و رامسر اشراف دارد .  

 

-  از فرودین ماه 88 تاکنون 40 متر ترانشه‌برداری شده است و 800 دستگاه کامیون خاک برداشته شده است.  

 -  تاکنون هشت میلیون تن سنگ از محل احداث هتل دپو شده است و  این میزان سنگ در پروژه‌ای که در آینده با عنوان بندر تفریحی و توریستی رامسر خواهد بود، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

-  کارخانه بتن سازی برای تولید سنگ و بتن مورد نیاز ساخت هتل آماده شده است و مشکل اصلی پروانه ساختمان و زمین‌های معارضی بوده که سبب شده کار احداث هتل اجرایی نشود. 

 - هزینه کارخانه شن و ماسه، دفتر فنی و مهندسی و برداشت ترانشه تاکنون 11 میلیارد تومان بوده و کار اجرایی اصلی بلافاصله پس از صدور پروانه آغاز می‌شود.  

البته در لابلای صحبت مدیر پروژه نکته ی مهم زیر قابل برداشت است که ایشان درخواست احداث بندر تفریحی و توریستی رامسر را نیز در سر می پرورانند. 

و موضوع دیگری که از ایده های طالبی است ٬ در اختیارگرفتن مسیر گردشگری جواهرده برای احداث مراکز تفریحی مصوب سفر اول ریاست جمهوری است. 


- استاندار وقت مازندران  سید‌محمد کریمی نکات دیگری را به مشخصات هتل افزود ٬ وی گفت : 

-  این پروژه آبروی شهرستان، استان و دولت است و با توجه به اینکه جنگل زخمی شده است باید زودتر ساماندهی شود. 

-  در 24 ساعت 2 هزار و 500 متر زمین خلع ید شده در قالب ماده 32 از سوی اداره کل منابع طبیعی غرب مازندران باید به مدیر پروژه برای ادامه کار واگذار شود و امور اراضی در نخستین جلسه کمیسیون ماده 32 نسبت به واگذاری این میزان زمین اقدام کنند. 
-  مدیر پروژه نیز تا اول شهریور 
۸۸ باید نسبت به تحویل مدارک مورد نیاز برای صدور پروانه و همچنین ارائه برنامه زمانبندی جدید هتل اقدام کند و همچنین اصلاحیه طرح ارزیابی محیط زیست را به این سازمان تحویل دهد. 

-   مدیر پروژه همچنین باید از تاریخ صدور پروانه CPM (‌برنامه زمانبندی‌) را اصلاح و بر اساس آن اقدام کرده و نیز اراضی بیش از 17 هکتار در قالب ماده سه ظرف مدت 10 روز از سوی اداره کل منابع طبیعی تحویل داده شود. 
-  با توجه به اینکه در مسیر دسترسی به هتل مدرسه‌ای وجود دارد با هماهنگی‌های به عمل آمده این مدرسه با مدرسه‌ای که مدیر پروژه می‌سازد، معاوضه می‌شود. 

 -  این پروژه با توجه به این مصوبات و اعطای این میزان تسهیلات کاری باید هرچه زودتر عملیاتی شده و در دولت دهم به بهره‌برداری برسد.  

 

البته مقدمه ی طولانی بالا  به منظور آشنائی خوانندگان با پیشینه ی احداث هتل هفت ستاره ی سماموس نوشته شده است . اما جان مطلب این مقال چیز دیگری است که در پی می آید.  

  

         

 

پس از هتل قدیم و هتل جدید و برج چشم انداز این سومین پروژه ی بزرگ در رامسر است. 

اگر از سال  ۱۳۸۱ تا 1384 را به راحتی بتوانیم بگذریم از اردیبهشت سال ۱۳۸۶ به بعد را نمی توان به سرعت و بدون کنکاش ساخت هتل گذراند. 

 مدیر ساخت هتل ، زمان ساخت را در ابتدا ۷ سال ُ وبعد ها ۶ سال که قابلیت کاهش یک ساله بر آن مترتب است را به عنوان مهمترین شاخصه ی CPM ( مدیریت « زمان » بحرانی طرح )  بیان کرد.  

وجود حامیان قدر چون معاون رئیس جمهور که از میزان تقرب وی در نزد محمود احمدی نژاد همگان مطلعند از یک طرف ، حضور مدیر کل محیط زیست رامسری استان از طرف دیگر و همچنین اراده ی سه استانداری که در این مدت کوتاه مازندران را مدیریت می کردند از دیگر سو و بر آورده کردن خواسته های مدیران پروژه از جمله : 

سازنده ی هتل یکی از مهم ترین مشکلات ساخت هتل را ، با توجه به عظمت آن ، نداشتن معدن شن و ماسه عنوان کرد. در سریع ترین زمان ممکن معدن شن و ماسه ی جواهرده ( وژک تله = کوه وژک ) در ابتدای ورودی جواهرده و در فاصله ی بین کنار رود ( کنی رو ) و چشمه ی آبعلی بدون هیچ مزاحمت  محیطی زیستی و جنگلبانی به ایشان واگذار شد. 

در گام دوم ایشان لزوم احداث کارخانه ی بتون را طالب شدند. در این راستا نیز یکی از مکان های زیبای رودخانه ی صفارود در مسیر منتهی به خیابان شهدا ( بهشت زینبیه ) بدون هیچ مزاحمت محیط زیستی ، جهاد کشاورزی و شهرداری به ایشان واگذار شد.  

از این رو تاخیر در ساخت هتل با هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست. 

جدای از مشکلات مصیبت بار احداث کارخانه ی شن و ماسه در جواهرده که صدای خراشیدن سنگ ها و پژواک آن آلودگی صوتی عظیمی را بر « روستای نمونه ی گردشگری بین المللی جواهرده » تحمیل کرده است و تردد ماشین های سنگین حمل و نقل می تواند جاده ی زیبا و خاطره انگیز آن را به نابودی کشاند. در فرودست نیز امتداد رودخانه ی وحشی صفارود در تعرضی سهمگین قرار خواهد گرفت. 

با این همه خسارات آن چه مهم تر است این است که مدیران پروژه تمایلی به بکارگیری نیروهای متخصص و حتی کارگر شهرستان رامسر در پروژه ندارند و این آغازی است که پایان ساخت هتل نه تنها نقاط زیبا و سود رسان منطقه از کف مردم بومی خارج شده است بلکه در کار آفرینی آن ها نیز ، سهمی نخواهد داشت و این موضوع مصیبت بار تر از صدمات دیگر پروژه خواهد بود. 

با دورخیز بلند طالبی و دوستان از جمله :  

- هتل ۷ ستاره سماموس رامسر   

- به خدمت گرفتن معدن شن و ماسه ی جواهرده

- احداث کارخانه بتن سازی در انتهای رودخانه ی صفارود

- درخواست احداث بندر تفریحی و توریستی رامسر

- درخواست احداث مراکز تفریحی مصوب سفر اول ریاست جمهوری و در اختیارگرفتن مسیر گردشگری جواهرده

- اضافه کردن قید زنجیره ای به  « هتل سماموس » برای اخذ مجوز احداث هتل های دیگر

احتمالا مردم رامسر با یک مشکل جدی به نام «  طالبی مالک زمین های مرغوب رامسر »  مواجه خواهند شد. هرچه واگذاری امکانات به ایشان بیشتر شود و به لحاظ اقتصادی و مالکیت فربه تر شود به یقین قدرت به چالش انگیختن و پاسخگو کردن ایشان سخت تر خواهد بود.

با افتخار می گویم که رامسر باید میزبان سرمایه گذاران باشد و یکی از ایده هایم تبدیل سرمایه دار به سرمایه گذار است ، اما مطالعه ی پرونده ی هتل سماموس نگران کننده است.

اخیرا رئیس شورای شهر رامسر در نامه ای به فرماندار رامسر علت کندی کار را جویا شده است.

 با اشاره به روند طی شده ٬ بنده امیدی به پاسخگوئی شفاف  مسولین ذیربط ندارم. 

 در برخی از جلسات و نشست ها در این خصوص صحبت می شد و عده ای از اساس با طالبی و دوستان مخالف بوده و حتی تعابیری را به کار می بردند که اعتماد همه سست می شد در مقابل عده ای موانع موجود پیش روی پروژه از شهرستان و شهروندان را از عوامل عقب ماندن پروژه نام می بردند. 

زمان پاسخ مناسب را به هر دو گروه خواهد داد. ان شاالله منافع مردم در آن لحاظ شود. 

پی نوشت : 

- کلیه ی اطلاعات مربوط به پروژه از ویژه نامه ی اطلاعات ۲۱ خرداد ۸۶ و اخبار اینترنتی اخذ شده است.

- این مطلب در مهرماه 88 نوشته شده است 

 

( آخرین بازدید 68157  ) 

 

توضیحات طالبی مدیر هتل سماموس در تاریخ ۱۸/۱۲/۸۸

نظرات 13 + ارسال نظر
تندر یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:03 ق.ظ

سلام مهندس جان خسته نباشی
برام جالب بود قراره دیگران برای پروژه سماموس شفاف سازی کنند انگاری شما زحمتش را کشیده اید
این جای نقدیر از حضرتعالی دارد .
اما در خصوص بخشی از نوشتاری شما بر می گردد زمزمه های اطراف کانون دوستی که لیدری آن را سر کار اقای کوشا بعهد دارد . و شاید به تعبیر این نبوغ امروزی کس یا کسانی هستند مانع پیشرفت در رامسر می شوند ولی ایشان برای توجیه کار خود برای فرار از زیر سوال رفتن ان قشون کشی افتتاح در ریاست عموی ایشان رحیم مشایی بوده تا امروز حرکت فعالیت این پروژه بزرگ که دل هر شنونده ای را اب می کند برای سرعت کار ایشان به صراحت نگوید ولی به کنایه مردم رامسر مخصوصا اهالی ان منطقه را عاملی برای پس رفت می دانند . ایا واقعا چنین است

آرش یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:07 ب.ظ

ممنون از اینکه برای این مورد وقت گذاشتید .البته نظر شخصی بنده از وقتی که از این پروژه شنیدم این بود و هست و اینکه این پروژه به دلایل زیادی هیچ وقت عملی نخواهد شد و فقط برای دستیابی به یک سری امتیازات جانبی هست و همینطور پروژه پرستیژی هست که اهداف دیگری رو دنبال میکنه و در نهایت دود آن به چشم مردم رامسر و محیط زیست و طبیعت زیبای آن خواهد رفت و گذشت زمان این را ثابت خواهد کرد.

س ع ی د دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:16 ق.ظ http://ramsar69.blogfa.com

جالب بود مهدی جان ولی هنوز هفت سال فرصت داره پیش داوری شرط انصاف نباشد
ته قربان

نظرات در وبلاگ رامسر69 شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 10:05 ق.ظ

رویای بزرگ رامسر - 3 نظر

نویسنده: آرش یکشنبه 11 بهمن1388 ساعت: 20:23
مهدی جان مطلب رو خوندم جالب بود.باید بگم وقتی که من خبر احداث این هتل رو شنیدم همان وقت برایم فقط یک رویای زیبا بود و همچنان فقط در حد یک رویا خواهد ماند ولی رویایی که شاید تا حدی خرابی محیط زیست و طبیعت زیبای رامسر تنها ثمره تلخ این رویا باشه.البته آرزو میکنم که اینطور نشه.

نویسنده: فریدون
یکشنبه 11 بهمن1388 ساعت: 20:24
سلام آقا مهدی، مطلب جالب و به جایی بود. ممنونم. به نظر من این پروژه هیچ وقت به اجرا نمیرسه، اینو من از همون اول که حرفش بود معتقد بودم. یک هتل ۷ ستاره امکاناتی می‌خواد که تو رامسر و ایران قابل اجرا نیست، شاید بتونند ۴-۵ ستاره بسازند ولی‌ ۷ ستاره حرف دیگریست، اینجا فقط در حد حرف زدن هستش. هدف اصلی‌ این پروژه فقط گرفتن چند امتیاز مثل شن و ماسه و بتن سازی صفارود (که خودت ذکر کردی) و احتمالا یک وام کلان با بهره کم بوده. هزینه بهربرداری این هتل ۱۰۰ میلیارد اعلام شده که من فکر می‌کنم این عدد خیلی‌ زیاد نیست برای این پروژه بزرگ. خیلی‌ بیشتر از اینها خرج داره. شهر لاس وگاس تو آمریکا، شهر کازینو و هتلها است با سرمایه گزارهأ بزرگ دنیا، بهترین هتلش ۴-۵ ستاره هستش. من چند تا عکس که ماه قبل به اونجا رفته بودم برای سعید میفرستم تا اگه خواستید بذاره توئه وبلاگ. هتل ۷ ستاره خیلی‌ کمه تو دنیا، نمونش برج و عرب در دوبی‌، شاید دیده باشید.
خلاصه اینکه، سنگ بزرگ علامت نزدن هستش دوستان.‌ای کاش به جایی این سنگ بزرگ، همون هتل معروف قدیم و جدید مان رو میتونستیم نگاه داریم و چندین پروژه کوچکتر مثل هتل و مکنهأ تفریحی در کنارش داشته باشیم. این نظر من هستش دوستان. به امید دیدن روزی که رامسر جز شهرهأ توریستی دنیا شناخته بشه و میلیونها توریست به این شهر بیان که اون موقع می‌تونیم به فکر سنگ بزرگتر باشیم.

نویسنده: س ع ی د
دوشنبه 12 بهمن1388 ساعت: 0:29

ممنون از مهدی عزیز و نظرات آرش و فریدون عزیز
هفت ستاره = هفت سال
یه آسمون ستاره =؟؟؟؟؟؟؟؟؟
X


م.م شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:54 ب.ظ http://www.miladmohaqeq.blogfa.com

سلام
مطالب مفیدی بود اما برای هر پروژه ای یک چاچوبی قائل می شوند که در این مورد چیزی به نظر نمی رسد.البته پیگیری شورا از طریق فرمانداری هم باب خوبی است که اگر شورا نسبت به همه چیز حساس باشد کمی امیدواری بیشتر می شود.مشکل اساسی جای دیگری است و آن هم نبود سایه نظارتی بر طرح های عمرانی رامسر است که باز امیدواریم این اتفاق هر چه زودتر بیفتد.

سلام بر دکتر محقق
از اینکه لطف کردی و نظر دادی ممنون.
هدف از نگارش مطلب یاد آوری اهمیت پروژه برای رامسر و تاخیر در اجرای آن بود و اینکه پروژه های مختلف منطقه به سرمایه گذار واحدی تحویل نشود.
باز تشکر از وقتی که برای مطالعه و نظر دادن صرف کردید

حسین قاسمی دوشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 08:53 ب.ظ http://hghm.blogfa.com

سلام آقای حلاجیان
بهما سری منیزنید
مطلبتون جالب بود اما من فکر نکنم تا ۱۰۰سال آینده هتل سماموس ساخته شه
منوبا اسم ((((عشق اول و آخرم(حسین - رامسر ))))لینک کنید
راستی لبنکتون کردم

م پنج‌شنبه 22 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 05:36 ب.ظ

سلام مهدی جان بعد از یک ماه دوری از نت تازه ۱۰ دقیقه کانت شدم و مطلبتو خوندم وقت میذارم کل ماجرا رو دقیق مطالعه میکنم
متشکرم
بهرامی

کلاته پنج‌شنبه 29 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 11:17 ق.ظ

سلام مهندس بزرگوار
بعد از مدتها بعلت مشکلات کاری و .. به وبلاگتون سر زدم.مطلب جالبی بود
خوش باشی

سلام
ممنون که با مشغله ی زیاد تونستی سر بزنی

محمد شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:09 ب.ظ http://www.mosafereshomali.blogfa.com/

سلام آقای حلاجیان عزیز با تشکر از لینک کردنم من هم خیلی از آشنایی با شما خوشحال شدم من هم شما رو لینک کردم و میخواستم اگه بشه از مطالبتون توی وبلاگم استفاده کنم( البته با ذکر منبع)

با سلام
از اظهار لطفتان ممنون
با کمال میل موافقم.

مسعود دوشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 01:09 ب.ظ

سلام.
از اینکه با وب تون اشنا شدم خیلی خوشحالم چون مطالب زیبای توشش نوشته شده بود من دانشجوی رشته جهانگردی هستم دوست عزیز اگه میشه شماره تماس اقای طالبی مدیر هتل سماموس رو بم بدین واقعا یه سری سوال واسم هم در مورد این هتل هم در مورد رشته تحصیلیم واسم پیش اومده ک باید حتمن با کسی که تو زمینه توریسم تجاروبی داره صحبت کنم ممنون مشم اگه این لطف و تو حقم کنی این تل ایرانسلم رو واست میذارم 4808 588 0937 تشکر مسعود..........

مسعود سه‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:23 ق.ظ

سلام.
من مسعود دانشجوی رشته جهانگردی هستم از مدیر وب خواهشی دارم و اون اینکه اگه میشه شماره تماس اقای طالبی رو یا جایی که بتونم با اشون حضوری ملاقات داشته باشم رو به ایمیل من بی زحمت سند کنید skyboy_98@yahoo.com با تشکر......

سلام دوست خوب
شماره تلفن ایشون رو ندارم
اما ایشون و شماره اش رو می تونید در محل احداث هتل (سفید تمشک رامسر ) از دفتر فنی جویا شوید.

محسن شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 07:11 ق.ظ

اقا سلام
اگه یه همچین چیزی اونجا ساخته بشه مردم محلی که هیچ کل شمال رو آباد می کنه ولی یه سری چیزا این وسط نمی خونه!
چند تا سوال داشتم اطفا همین جا جواب رو بزارین تا ببینم ممنون میشم:
اول اینکه چرا این قد اطلاعات متناقض هست؟یکی میگه ۱۰ طبقه پارکینگ داره یکی می گه ۱۲ طبقه یکی میگه 52 طبقه هست یکی میگه 60 و یکی میگه62! و ... .میشه گفت هر مسئول , هر سازمان و خود طالبی در هر بخشی یه مدل حرف می زنن!
2-این کار به این عظمت یه سایت نداره؟همش حرفه و یدونه عکس بی مفهوم؟مثلا سیتی سنتر اصفهان یه سایت قدرتمند داره که از پیشرفت کار گرفته تا هر چی فکر کنی توش هست.حتی پروزه بزرگ برج دو قلوی کیش که جلوی هتل فرضی 7 ستاره مثل یه ساختمون 4 طبقست! هم سایت داره.
3-دوستمون درست می گه هتل 7 ستارشو تو امریکا و اروپا هم به این سادگی ها نمی تونن درست کنن و انگشت شماره . میشه همچین چیزی تو ایرانی درست کرد که تو 5 ستارش موندیم؟5 ستارمون هم 3 ستاره اون هاست؟!!
و چهارم که خیلی مهمه محمود طالبی کیه؟سابقش چیه؟کجا چی ساخته؟یه شرکتی یه پروفایلی؟!!ببنید مثلا اقای ثابت کارنامه روشنی داره.2 3 تا جزیره شخصی تو اسپانیا داره.عمده هتل هاش تو جزایر قناری هست و عالم و ادم می شناسنش.این شد که اومد تو کیش هتل داریوش و چند تا هتل دیگه پارک دلفین ها باغ پرنده ها وکلی چیزه دیگه که داره می سازه.
لطفا به تک تکش جواب بدید که فکر کنم اخرین امید شما باشید.ولی فکر هم نمی کنم مسئولین درجه یک مملکتی سر یه معدن شن و یه کارخونه سیمان وجهه خودشون رو خراب کنن.

سلام آقا محسن و منون از درج نظر
و اما پاسخ در حد اطلاعات خودم.
۱ - تغییر در اطلاعات ارایه شده مربوط به سخنان طالبی می باشد. وی که ابتدا قرار بود هتل کوچکی بسازد با همت بعضی از مسولین توانست ابعاد ساختمان و مساحت زمینش را گسترش دهد و با هر گسترشی به جزئیات می افزود.
۲ - وی اواخر مرداد ۸۹ توانست مجوز ساخت بگیرد به همین خاطر احتمالا هنوز نقشه ی فاز اجرائی را نباید آماده کرده باشد. و داشتن سایت و مرکز اطلاع رسانی منوط به کامل بودن اطلاعات خودش باید باشه که فعلا خبری نیست.
۳ - شما و دوست خوبمون درست می گوئید. شرایط و امکانات لازم در هتل ۷ ستاره اساسا در ایران به لحاظ موازین شرعی قابلیت اجرائی نمی یابد. اما می توان پزش را داد.
۴ - بنده هم مثل شما شناخت کمی از او دارم و اورا در یک همایش کانون دوستی رامسر احتمالا در کاخ سعد آباد دیدم.
مسولین ممکنه با معدن شن و ماسه و کارخانه ی بتن خودشان را نبازند اما اطرافیانشان ممکن است برای یک دستمال قیصریه را به آتش بکشند.
باز ممنون از حوصله ات.

نیما شنبه 3 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:43 ق.ظ

اقا نمیشه چند تا عکس با موبایل (با کیفیت) یا دوربین از محل ساخت هتل بگیری و اپ کنی بزاری؟تا بفهمیم چه قد جلو رفته؟
اگه میتونی یه نقشه محلی رو که هتل در اون قرار داره ادیت کن و بزار.
منتظریم
با سرچ هتل+7ستاره+رامسر+بلاگ اسکای بازم بهت سر می زنم .موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد